Ebook Bisnes Shopee

Ebook Panduan Bisnes Di Shopee


Hah!! Dalam ebook panduan ini, penulis dah tulis dan tunjukkan siap-siap. Secara langkah demi langkah, dari mula daftar akaun di Shopee, cara nak masukkan barang hinggalah sampai kepada nak pos barang tu kepada pembeli!

Memang complete!

Kisah En Rahman Membuat Jualan Di Shopee

En. Rahman, Gaji Tak Cukup & OT Kena Sekat!

En Rahman ni usianya sudah 50 tahun, dia seorang pekerja kerajaan pangkat biasa-biasa sahaja. Bila jumpa dia, selalu dia merungut tentang pendapatannya yang tidak cukup dan OT yang telah disekat. 

Jadi, saya pun perkenalkan Shopee kepada dia. Walaupun dia adalah seorang yang boleh dikatakan agak berumur dan buta IT, tetapi dia mudah faham apabila menggunakan Apps Shopee ini.

Dengan hanya berbekalkan handphone Samsung Galaxy yang ada, dia telah mendownload Apps Shopee dan mula belajar.

Sebelum itu, dia kerap membeli produk menambah kekuatan tenaga lelaki daripada seorang penjual. Jadi, saya cadangkan kepada dia untuk bertanya kepada penjual itu, samada penjual tu ada menawarkan dropship atau borong. 

Nasib dia baik sebab penjual tu bersetuju menawarkan dropship kepadanya dan keuntungan setiap barang agak lumayan!  RM50 untung bersih untuk satu produk. 

En Rahman pun cuba-cuba memasukkan info produk tersebut di dalam kedai Shopee nya, dan tidak lama selepas itu, dia dapat pelanggan pertama. Apa lagi, terus dia call penjual tadi tu dan tempah produk daripada penjual itu. 

Kemudian penjual itu terus hantar produk tu kepada pembelinya. Dalam minggu pertama, dia dah berjaya dapat 10 orang pembeli dengan keuntungan bersih sebanyak RM500 seminggu. Sekarang kedai En. Rahman semakin hebat dengan beratus-ratus jenis produk, pelanggan semakin bertambah dan dia  tidak lagi memerlukan OT dan sedang berkira-kira untuk pencen awal.

Macam Mana Berniaga di Platform Shopee

Hai,

Mungkin ramai yang sudah mengenali Shopee, alahh tempat membeli belah online tu. Katanya ramai orang suka shopping di Shopee sebab harga yang ditawarkan murah.

Suatu ketika dahulu ramai orang hanya membeli sahaja di Shopee, Kini sudah ramai yang menjual barang di Shopee. Anda dah ada kedai Shopee?

Rata - rata peniaga di Shopee terdiri daripada pemborong, peruncit dan lebih ramai juga yang bergerak secara dropship.

Mereka tidak menyimpan barang malah mereka cuma promosikan barang daripada pembekal. Saya pun suka kaedah dropship je sebab tak perlu pegang stok.

Iklan Tajaan




Copyright© All Rights Reserved. Inspired by Shafiq Raduan | Tajaan Fiqmall.my