Goodday Susu Kurma Edisi Baru

Hai,

Eh, Goodday ada keluarkan susu. Susu apa? Tentulah susu kurma. Skrg ni pun dah ada beberapa pilihan susu kurma pelbagai jenama. Yang saya kenal masa mula-mula dulu Farm Fresh tu la. Hatt tu sebijik rasa susu segar dicampur kurma. Now, kita cuba jenama Goodday pula, tak salah kan bertukar rasa!

Kalau dilihat gambar ni, katanya ditambah ekstrak kurma. Kurma kan sekali skala dia muncul dalam bulan puasa je banyak dijual. Kini, kurma sudah ada dalam susu haha . Susu Kurma ni pun baru je ada dalam pasaran

Kita cuba pek kecil 300ml sesuai ke tidak ye kan. Maklumlah, perisa baru!

Mee Cintan Perisa Kari Kesukaan Saya

Hai pembaca yang saya kasihi,

Macam biasa la kan kalau tiba malam hari tapi mood memasak tu kelaut tetiba ada Mee Cintan Perisa Kari buat anda tak jadi nak lapar. Mee Cintan ni sebenarnya sudah lama dalam pasaran cuma saya baru nak cuba je hahaha

Sebelum ni takpernah beli. Kalau jejalan dalam pasaraya memang banyak kan jenama bersusun diatas rak. Yang mana selalu makan itu lah yang dibeli ye dakk? Jom kita cuba Mee Cintan Perisa Kari. Nampak seperti pembukusan edisi baru berbanding beberapa tahun yang lepas
Untuk pengetahuan anda, Mee Cintan ni ada perisa lain juga seperti tomyam, asam laksa, seafood, ayam dan banyak lagi

Kuih Lapis Tepung Beras Buat Sendiri

Waktu cuti datang lagi! Kalau masa cuti ni lah kita rajin skit nak cari resepi untuk dibuat. Resepi kita yang mudah-mudah je sebab nak cepattt. Lagi cepat masak, lagi cepat boleh makan. Hahaha . Dapat idea ni haa, Kuih Lapis

Tengok orang jual kat pasar minggu tak terfikir nak buat sendiri . Mungkin malas nak buat satu lapis demi lapis sehingga siap. Tapi, sebelum ni saya jenis tak amik kisah camne nak buat kuih lapis ni . So, kita tau makan je la

Rupanya, nak buat kuih lapis versi mudah ni tidak terlalu cerewet sangat nak cari bahan-bahan mentah. Siapa suka makan kuih lapis dan berhajat untuk buat sendiri dari rumah boleh ikut resepi yang saya dah cuba ni, Kuih Lapis Tepung Beras Homemade!!


Ok, ini rupa dia.. Gebu, lembut dan sesuai untuk budak-budak

Cara Buat Laksam Kelantan Simple

Hujung minggu tak tau nak buat apa kan. Rasa nak makan laksam kelantan. Kalau pergi Kelantan memang mudah nak jumpa laksam. Memang sedap sangat, kalau makan sekali pasti nak tambah lagi. Oh, laksam kelantan ni nak buat pun mudah. Stakat nak makan anak branakk mudah je buat sendiri kan. Yang penting, bahan-bahan mentah pun senang nak beli di kedai runcit je pun

Resepi laksam simple dan mudah, Kalau nak ikut boleh guna bahan-bahan dibawah ini :

  • Tepung beras 3 cawan
  • Tepung gandum 1/2 cawan
  • 1 sdu besar tepung ubi kayu (takde takpe)
  • 5 cawan air
  • Garam skit nak bg ada rasa
  • Minyak 1 sudu

Cara membuat nya :

1. Bahan diatas tu anda campur semua skali dalam satu bekas besar dan kacau
2. Panas kan pengukus
3. Dalam pengukus kena letak tudung periuk jenis leper. Tak nak ada bonggol tau hehe
4. Oleskan sedikit minyak pada penutup periuk
5. Letak lah sedikit adunan tadi dan biarkan 5-7minit sampai adunan tu masak
6. Nak tau adunan dah masak, tepung tu naik gelembung2 udara
7. Boleh angkat dan gulung seperti dibawah

p/s: Guna cawan yang sama. Cawan yang minum kopi pun boleh. Jenis cawan pendek


Campur kan semua bahan diatas lepas tu kacau lah bagi sebati. Jgn berketul tau!

Pertama Kali Makan Mee Kolok

Hai,

Dah cuba ke makan mee kolok?

Kalau bertandang ke Sarawak tak sah kan tak cuba dan cari mee kolok. Memang la tak dinafikan kalau nak cari mee kolok asli ternyata skali banyak di Sarawak . Dah pun asalnya disana mee kolok kan. Bagi kami yang julung kali sampai kesana of course lah nak rasa dan cuba mana yang sedap

Iklan Tajaan




Copyright© All Rights Reserved. Inspired by Shafiq Raduan | Tajaan Fiqmall.my