Lelaki Ini Menjana Pendapatan Lumayan Di Shopee

Anda pernah masuk apps Shopee? Tak kiralah nk cuci mata atau membeli belah. Pernah terfikir untuk berniaga di platform Shopee? Ikuti kisah usahawan shopee ini..

Nama beliau sebenarnya ialah.. Mohd Fahmi! Tapi di internet! Dia lebih dikenali sebagai Jenin oleh para pelanggannya! Dia tu sebenarnya dah lama berniaga di Internet! Sejak tahun 2007 lagi! Sebelum berniaga di Shopee, dia telah berniaga di Ebay, Lelong, Lazada dan juga Amazon.


Pertengahan tahun 2015, Shopee mula dibuka di pasaran Malaysia dan dia adalah antara batch yang terawal yang dijemput oleh pihak Shopee untuk membuka kedai dan berniaga di Shopee!

Selain menerima status Shopee Preffered Seller, dia juga mempunyai rekod sebagai eBay Top Rated Seller dan  Lelong Star Seller.

Nak cakap banyak sangat tu! Takderlah banyak sangat! Tapi Alhamdulillah, setiap minggu, bolehlah konsisten dapat jualan 4 angka katanya! Kalau kita yang tak pernah dapat sebanyak tu mungkin rasa dah bertuah dan syukur sesangat kan .. 

Al-Kisahnya.....!
Pada mulanya, dia berniaga di Shopee ini senyap-senyap je!
Dia buat sendiri-sendiri je... Memang takder lah nak mengajar atau bagitahu kat sesiapa pun!

Tapi! Pandangan dia berubah apabila dia bertemu dengan beberapa orang kenalan rapat yang mengadu kepada dia tentang masalah mereka untuk menjana pendapatan sampingan serta mendapatkan jualan bagi perniagaan mereka!

Lantas, lahir lah  EBOOK BISNES SHOPEE

Review Aiken Skincare & Pencuci Muka Cosmoderm

Hai,

Siapa dah cuba Aiken punya produk ni? Ini produk rangkaian khas untuk penjagaan muka terutama jenis berminyak dan ada jerawat. Kalau anda dah cuba, boleh komen dibawah ya...

Rutin penjagaan harian mestilah meliputi:
  • Membersih muka 
  • Guna toner selepas membersih
  • Melembab
  • Merawat jerawat yang timbul


Rangkaian terbaru produk AIKEN . Saya cuma guna 3 bahagian sahaja daripada atas tu..
''This new year say hello to the new look of Aiken Tea Tree Oil skincare range with new improved formulation.'' - AIKEN Malaysia

Puan Jamilah Bermula Dengan Dropship Di Shopee

Puan Jamilah,  Kerani Yang Selalu Sakit!

Puan Jamilah, 37 tahun, seorang kerani yang bekerja di sebuah syarikat swasta, keadaan beliau sebenarnya tidak berapa sihat untuk bekerja. Beliau kerap tidak dapat hadir ke pejabat kerana masalah kesihatan menyebabkan gajinya kerap dipotong. 

Gaji diterimanya tidak cukup untuk menampung keperluan hariannya menyebabkan saya terpanggil untuk mengajar dia menjual di Shopee

Beliau memilih untuk menjual pakaian muslimah di kedai Shopeenya. Juga menggunakan konsep dropship, keuntungan bagi setiap pasang baju ialah sebanyak RM15. Bermula dengan 20 jenis produk, dari sebuah syarikat, dalam sebulan operasi, beliau dah berjaya menjual kepada hampir 50 orang pelanggan. 

Kini kedai shopee beliau semakin banyak pilihan, dengan 5 pembekal baju muslimah dan 200 jenis produk. Semuanya menggunakan konsep dropship. Beliau tidak perlu mengeluarkan modal yang banyak dan tak perlu menyimpan stok barang.

Sekarang, beliau telah pun berhenti kerja dan menumpukan sepenuh masa dengan perniagaan online dan bercadang untuk membuka butik muslimah jenama beliau sendiri kelak.

Hah!... begitulah kisahnya!
Setelah saya bertemu dan mengajarkan beberapa orang kenalan saya ini tentang Shopee dan melihat sendiri bagaimana Shopee ini dapat mengubah hidup mereka menjadi lebih baik! 

Ianya telah mengubah pandangan dan menyuntik semangat saya untuk mengajarkan tentang Bisnes di Shopee ini kepada lebih ramai orang lagi!

Jadi.. saya pun mengambil keputusan untuk meluangkan masa menulis sebuah panduan berniaga di Shopee secara langkah demi langkah!  Selepas hampir 3 bulan mencuri-curi masa di dalam kesibukan mengurus order di Shopee...

Akhirnya.. terhasil lah....EBOOK PANDUAN BISNES DI SHOPEE

Iklan Tajaan




Copyright© All Rights Reserved. Inspired by Shafiq Raduan | Tajaan Fiqmall.my