Tips Penjimatan Elektrik

Assalammualaikum & Salam 1 Malaysia!.

Adakah anda salah seorang yang menanggung bil elektrik yang tinggi setiap bulan malah mencecah ratus-ratus ringgit ?. Sudah berkali-kali cuba mengurangkan penggunaan peralatan elektrik, namun penjimatannya hanya sedikit sahaja atau kembali semula tinggi pada bulan yang berikutnya. Tutup suis yang tak guna, tapi anak anda bukak suis laptop kat bilik ? Macam mana tu...

Ada yang menggurangkan masa menonton televisyen bagi mengurangkan bil elektrik. Tetapi bagaimana pula jika rancangan yang disediakan oleh stesen televisyen menarik? Mesti tak nak lepas tonton kan, terutama episod akhir ? Pastinya anda tidak mahu terlepas menontonnya.

Ada yang menggunakan penyaman udara dengan cara membuat pelarasan yang minima, tetapi hanya seketika kerana tidak puas dengan situasi tersebut, lalu menaikan pelarasannya kepada tahap yang lebih tinggi sedikit. Baru cool katanya. Lupa dah nak berjimat yer ! hehe

Apabila kerajaan mengumumkan akan kenaikan tarif bil elektrik, anda menjadi salah seorang yang merungut kerana pastinya anda akan membuat penambahan terhadap kewangan bulanan anda. Anda juga telah membeli peralatan jimat elektrik, namun hasilnya kurang memuaskan dan peralatan tersebut hanya bertahan beberapa tahun sahaja. Jadi, apa alternatif yang kita boleh buat supaya penggunaan bil elektrik rumah kita berada pada tahap minima ?

Memperkenalkan ebook "Jimat Elektrik!" , satu-satunya ebook panduan yang lengkap tentang penjimatan elektrik di rumah. Di dalam ebook ini, anda akan didedahkan dengan pelbagai tip serta pengetahuan yang mungkin tidak pernah anda ketahui sebelum ini tentang perihal penjimatan elektrik.

Buku ini ditulis berdasarkan pengalaman sahabat saya yang telah lama menceburkan diri dalam bidang elektrik sejak dibangku sekolah menengah lagi. Oleh kerana isu kenaikan tarif elektrik sentiasa menjadi topik hangat dan banyak yang tidak puas hati dengan kenaikan bil elektrik setiap kali diumumkan, maka dia mengambil daya inisiatif menghasilkan ebook ini.

Untuk mengetahui isi kandungan ebook itu, anda boleh akses web tersebut. Klik sini.




No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi baca artikel ini. Sila komen. Sepatah pun ok. Tolong jaga etika komen anda. Komen yang sensitive akan dipadam tanpa NOTIS ^_^

Iklan Tajaan





Copyright© All Rights Reserved. Inspired by Shafiq Raduan | Tajaan Fiqmall.my