Baju Suit Berpadanan Lengkap

Hai,

Kali ini saya bawakan topik fesyen. ermm, nak pergi kerja pun kena ada fesyen juga ke? Ehh, mestilah. Padanan suit ( sut ) lelaki kini menjadi pilihan jika ke tempat kerja. Lelaki yang terlibat dalam bidang korporat dan profesional juga memerlukan pakaian lengkap suit ( sut ) yang disertakan sekali dengan blezer dan seluar panjang.



Lawa tak ? ni set lengkap seluar dan jaket

Suit ni kalau korang perhatikan baju jaket macam blezer tu warnanya sama dengan seluar. Bukan itu sahaja, ia dijahit daripada sumber kain yang sama warna, design, tekstur. Kalau dijual secara berasingan, pada pandapat saya akan nampak kecacatan warna dan juga tekstur kain kan? Contohnya, kalau jaket hitam, seluar ala-ala warna biru gelap ! Ohh,, ini berlainan sekali.

Suit dibawah ni pre order ya kalau anda nak tempah. Lagi satu, kami tak sewa, hnya jual je







Ketahui, di SR Fesyen turut menyediakan tempahan suit ( sut ) lengkap buat lelaki yang mementingkan ciri-ciri penampilan bergaya. Seperti contoh gambar dibawah adalah pakej lengkap sut lelaki.








Benarkah harga yang mahal membuatkan anda tidak mampu untuk memiliki sut yang bergaya seperti ini. Jawapannya tidak. Di SR Fesyen kami akan memberikan harga terendah buat anda.

▶▶▶ Warna tersedia : Hitam ( Pure Black )

▶▶▶ Saiz dari S, M, L, XL, XXL dan XXXL

▶▶▶ Untuk tempahan Whatapps "MEN SUIT" ke 013 3049082

Dapatkan hari ni sepasang ! Dibuka untuk PRE ORDER....

Siapa pemakai yang sesuai?


Memang jarang kita melihat orang yang mamakai sut jenis double breasted  kerana hanya yang tinggi lampai dan yang kurus akan menyerlah apabila mengenakannya. Ia akan menambah ilusi bahawa mereka lebih berisi dan tegap.

Kebanyakan orang Asia yang terdiri daripada saiz badan sederhana dan ketinggian yang sederhana lebih sesuai mengenakan sut jenis single breasted. Jika bentuk badan anda adalah tinggi, besar dan berisi/berotot pula, elakkan sut jenis double breasted  kerana bahagian tengah badan anda akan kelihatan padat dan menjadi perhatian.

Dalam keadaan berdiri, etika pemakaian butang sut jenis single breasted juga bergantung kepada bilangan butang yang ada:

Tiga butang - Butang paling atas boleh dikancing sekali sekala (sometimes), butang tengah mesti dikancing (always) dan butang paling bawah tidak perlu dikancing (never). Cara mengingatinya ialah sometimes, always, never.
Dua butang - Always, never.
Satu butang - Always.


Dalam keadaan duduk, kesemua butang tidak perlu dikancing. Etika sut ini bertujuan memastikan sut tahan lama, tidak mudah berkedut dan agar si pemakai nampak segak selalu.

Yang kami punya adalah jenis Single-breasted Suit.

Artikel ini dipetik dari ( Sumber )

Updated : Out Of Stock


No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi baca artikel ini. Sila jaga etika komen anda. Please do not SPAM here!

Iklan Tajaan




Copyright© All Rights Reserved. Inspired by Shafiq Raduan | 2013-2023