Baby Spoon Cara Menyuap Bayi Dengan Mudah

Hai, bayi anda sudah bersedia untuk memulakan makanannya yg pertama. Selepas tempoh menyusu badan tibanya untuk makan pula .. Wah ! kekadang nak urus bayi makan ini agak mencabar bagi mummy sebab tangannya tak duk diam. Asyik nak kibas2 je kan..

Tips untuk bayi yang baru bermula makan seawal 6 bulan keatas:

1. Pastikan anda memberi makanan lembut
2. Ikut saranan doktor setiap kali ke klinik
3. Jgn bagi makanan yang keras/pejal
4. Pastikan makanan yg diberi mencukupi
5. Jgn bagi makanan yg dah terdedah lama
6.Jgn tambahkan perisa/pewarna/garam/gula dalam makanan bayi

dan banyak lagi tips nya ...

Memang benar kan, kalau bayi dah start makan berat badan nya akan bertambah. Mummy nak dukung pun semakin berat. Jadi, teruskan memberi makanan sihat dan berkhasiat kepada si comel anda..

Memandangkan ramai mengalami masalah tersebut, industri makanan bayi telah mencipta sebuah spoon yang begitu moden dan mudah untuk menyuap. Tidak lagi comot dan kotor! Pertama kali saya melihatnya pun mengagumkan. Dulu tak ada alat mcm ni..



BabySpoon ini selamat digunakan untuk menyuap dan siap skali dgn penutup clip. Isipadu untuk 1botol ini adalah 90ml dan tahan suhu panas! 


Dengan adanya spoon canggih ini, proses menyuap makanan bayi semakin mudah dan tidak perlu mengambil masa yang agak lama. Anda cuma isikan baby spoon ini dengan makanan bayi je. Pastikan makanan bayi sangat halus dan cair. 

Rata-rata ibu yang beli baby spoon mudah ni memang memberikan feedback yang bagus sebab senang nak suap walaupun baby anda diletakkan diatas walker bergerak. Tidak tumpah berterabur dan makanan tidak terdedah kepada udara luar..

Ada yang nak cuba ? Boleh terus Whatapps  kami di www.wasap.my/60133049082/BabySpoonBlog

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi baca artikel ini. Sila jaga etika komen anda. Please do not SPAM here!

Iklan Tajaan




Copyright© All Rights Reserved. Inspired by Shafiq Raduan | 2013-2023