Macam Mana Nak Memborong Di China?

Bertemu kembali,

Minat berniaga online? Pernah anda terfikir di fikiran lambakan produk yang dijual secara online dan offline kini dari mana datangya? Rata-rata daripada mereka mendapatkan stok terus dari negara tembok besar. Beli borong dari sana amatlah murah. Harus la kan kita nak yang murah sebab nak jual balik. Nanti boleh buat untung maksimum. Tapi, awas, tau tak cara nya? .... Tapi jangan bimbang kerana hari ini saya nak bagitau ada satu panduan memborong dari China secara terus, boleh buat online sahaja.


Laman web Taobao.com

Ops! Nanti dulu!!... sebelum anda terus bergegas ke website tersebut, biar saya bagitahu anda beberapa perkara yang sangat penting!

1. Jika anda terus ke halaman web tersebut dan terus membuat pembelian borong, ada kemungkinan, barang yang anda beli itu tidak akan sampai ke tangan anda dengan selamat.

2. Jika sampai pun, anda mungkin terpaksa membayar kos yang tinggi. Sama ada kos penghantaran atau pun kos percukaian.

3. Terus-terang saya katakan kepada anda, bukan semua barang yang ditawarkan di website tersebut, sesuai untuk anda beli dan borong. Hanya sesetengah barang sahaja yang sesuai dan ada banyak barang yang perlu anda elakkan dari membelinya di website tersebut.

Jadi jangan terlalu terburu-buru! Habiskan dahulu membaca panduan memborong dari China ini!

Masalah memborong di China

Boleh dikatakan kalau pergi sendiri tu seronok.. Tapi modal anda banyak tiris sudah tentu, kena bayar tiket penerbangan, kos bagasi kan sebab nak memborong barang, makan, minum, hotel dan sewa kenderaan. 

Jangan biarkan masalah seperti ini mencantas peluang anda bergelar usahawan dalam talian atau offline. Kalau diberi pilihan, saya suka tempah online sahaja walaupun terus dari China. Okey la kan, bayar dan tunggu sahaja di  rumah walaupun memakan masa yang sedikit lama.

Atas kertas, nak memborong barang-barang fizikal dari China kadangkala nampak mudah.Tapi hakikatnya ada juga kes ditipu.Ia boleh mengakibatkan kerugian ratusan malahan ribu ringgit dan terpaksa menghadapi pelbagai masalah. Antaranya :
  • Ditipu oleh pembekal. Sudah order dan bayar tapi... barang tak sampai-sampai!.
  • Stok sampai, tapi tak boleh pakai langsung!
  • Tersalah pilih stok, yang menyebabkan barang susah untuk dijual.
Masalah-masalah ini ada yang menyebabkan kita rugi begitu banyak wang, masa dan tenaga.

Berita baik untuk agen dropship

Juga berita baik untuk mereka yang kaki dropship, peluang ini anda boleh ditawarkan dengan harga murah. Jadi, komisyen agen pun naik. Poket boleh tebal cam ni. hihi. Bagi yang ada blogshop, instashop, FBshop  dan website shopping cart jangan sia-siakan laman anda untuk memenuhi ruangan blogshop/cart anda dengan produk panas dan dicari-cari dalam kalangan pengguna. Sungguh menarik kan? ... Jangan lupa  untuk melantik agen dropship selepas anda memborong barang yer !

Pengalaman Nigel Ong memborong di China

Rakan penulis Nigel Ong merupakan usahawan online yang mula menjual secara kecil-kecilan sejak beberapa tahun dahulu. Pada ketika itu, dia tidak ada modal yang besar untuk bermula, apatah lagi pengalaman dia  yang tentunya masih cetek untuk meraih keuntungan besar dalam bisnes.

Tetapi syukur kerana dia tidak sangka dalam satu tahun sahaja, dia berjaya menjana pendapatan 5 angka dengan menjual barangan fizikal dan hanya secara sambilan sahaja. Mahu tak anda semua macam ni? Duduk rumah, tapi duit masuk !

Buang jauh-jauh perasaan takut kena tipu beli online. Panduan ini sudah terbukti berdasarkan pengalaman penulis membeli/memborong barang terus dari negara China. Jangan buang masa anda, cuba klik RahsiaTaobao ni dan dapatkan satu untuk panduan anda memborong dari China dengan lebih menguntungkan.

Selamat belajar ya semua !

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi baca artikel ini. Sila jaga etika komen anda. Please do not SPAM here!

Iklan Tajaan




Copyright© All Rights Reserved. Inspired by Shafiq Raduan | 2013-2023