Serius! Jual Aiskrim Pun Boleh Untung 4 Angka ..

As salam,

Anda seorang usahawan aiskrim? Berminat untuk buat aiskrim dan dipasarkan secara komersial. Memang rata-rata orang suka kan aiskrim berperisa. Tambahan pula, sekarang cuaca sangat panas. Tekak mudah rasa dahaga. Alangkah bahagia kalau aiskrim melekat kat mulut. !!

Saya percaya majoriti rakyat Malaysia ada masalah kewangan. Namun, orang yang bijak tidak akan lari daripada masalah. Sebaliknya anda harus berfikir, bagaimana cara nak menyelesaikan-nya. Salah satu caranya adalah menambah jumlah ‘Side-Income’ kita…


Kerja tetap anda masih boleh diteruskan. Itu kerjaya utama anda. Apa yang saya nak bongkarkan ni adalah pendapatan sampingan yang boleh menjana RM5 ribu sebulan…Dengan menjual aiskrim !

Mari mulakan Bisnes Aiskrim..Bukan bisnes aiskrim yang biasa-biasa, tapi ini luar biasa… Inilah salah-satu perniagaan yang...
  • Tidak memerlukan modal runcit yang besar,  
  • Tidak memerlukan kepakaran atau skill yang tinggi,
  • Tidak akan mengganggu waktu bekerja sepenuh-masa anda jika anda seorang pekerja makan gaji di sektor Kerajaan atau Swasta.
Tapi sebelum tu, mesti anda tertanya-tanya siapa mentor bisnes aiskrim ??.. saya nak ceritakan rahsia pengusaha makanan komsersial ini.. Izinkan saya berkongsi serba-sedikit mengenai perihal latar-belakang beliau ...

Nama beliau Md Fadzirul Afiq bin Dato’ Rusly atau lebih dikenali sebagai Afiq Dato’ Rusly. Untuk lebih mudah kan cerita, beliau ni sebenarnya anak kepada Dato’ Hj. Rusly Abdullah atau lebih dikenali sebagai Chef Li yang merupakan penulis buku Bestseller “Jutawan Senyap”. Mungkin anda dah kenal dengan ayah beliau ni..

Jom kita lihat kejayaan Afiq ni.. Baca kat bawah :
  1. Alhamdulillah, sepanjang penglibatan beliau dalam bidang kulinari ini, beliau  telah berjaya melatih hampir 15,000 orang usahawan makanan melalui Kursus Masakan dan Memproses Makanan Chef Li. 
  2. Selain itu beliau turut giat membantu bapa beliau  sendiri melatih usahawan di Pondok Industri Darul Tijary. 
  3. Kini beliau mengorak langkah dengan memperkenalkan Teknik Masakan Komersil iaitu teknik masakan khusus untuk perniagaan. Teknik masakan ini mengamalkan teknik masakan yang cepat, tepat dan jimat !
Haa.. penulis ebook ini bukan calang-calang orang nak cerita mengenai bisnes aiskrim. Jadi.. korang boleh jadikan dia sebagai mentor untuk kembangkan bisnes aiskrim ni...

Disebabkan kekangan inilah saya fikir semula. Dan saya jumpa penyelesaian yang sangat simple dan praktikal. Cara yang terbaik saat ini untuk tambah pendapatan sampingan yang lumayan adalah dengan memulakan bisnes aiskrim. Antara sebabnya...
  • Modal runcitnya yang rendah.
  • Margin untung yang tinggi.
  • Tidak perlukan skill kemahiran yang tinggi.
  • Hanya bunyikan loceng & tanya nak aiskrim yang mana.
  • Perisa yang mudah
  • Sangat mudah…

Maka tidak hairanlah, kenapa majoriti warga asing seperti Bangladesh, Myanmar & Pakistan mampu jual aiskrim walaupun tak fasih berbahasa Melayu.. Dia orang jual menjaja naik motor kat kampung !

Bagi sesiapa yang masih berminat untuk menceburkan diri dalam bisnes aiskrim boleh kunjungi web Afiq ni. Dia ada tulis panduan rahsia cara-cara nak jual aiskrim ni.... Saya ni tak pakar sangat nak sembang bisnes aiskrim. Boleh klik sini

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi baca artikel ini. Sila komen. Sepatah pun ok. Tolong jaga etika komen anda. Komen yang sensitive akan dipadam tanpa NOTIS ^_^

Iklan Tajaan





Copyright© All Rights Reserved. Inspired by Shafiq Raduan | Tajaan Fiqmall.my