Macam Mana Nak Hilangkan Bintik Hitam ?

Hai,

Kali ini penulisan saya lebih tertumpu kepada tips kecantikkan untuk wanita. Akan tetapi saya rasakan berguna juga untuk lelaki yang memberi keutamaan dalam soal kesihatan wajah. Korang pernah diserang dengan bintik hitam sekitar hidung dan juga muka ? atau dengan kata lain adalah komedo/blackhead.


"Blackhead" ( bintik hitam ) adalah lebihan minyak dan kulit mati yang terkumpul pada kelenjar 'Sebaceous'. Bila ia terdedah kepada udara, akan berlaku pengoksidaan. Tindakbalas ini menyebabkan warna lebihan minyak tersebut bertukar menjadi hitam. kalau kita picit keluar blackhead tu, kita boleh tengok akarnya warna putih, sebab bahagian akar tu tak terdedah dengan udara macam bahagian atas tu. 

Ngeri.. bagi wanita atau lelaki yang mempunyai masalah bintik hitam serius. Kalau nak jumpa orang pun malu kan. Nanti rakan-rakan kita tegur kita pasal hidung yang ada bintik hitam. Saat ini saya faham mesti anda akan cepat malu dan kurang keyakinan diri semasa berhadapan dengan orang ramai. Ermmm, percayalah.. setiap masalah ada penyelesaiannya.. Masalah bintik hitam tidak dapat dipisahkan dalam diari hidup seseorang manusia.

Kalau nak rawat bintik hitam kat hidung ada orang guna petua lama .. Guna mask yang diperbuat daripada telur. Rendamkan tisu atau kapas dalam telur putih dan sapukan pada muka. Apabila telur dan mengeras, tarik sekuat yang mungkin. Confirmmm, blackhead degil akan tercabut. Petua tradisional ni kalau travel jauh-jauh dah tak boleh guna kan ? Solusinya.. ada pula muncul mask untuk muka. Tak silap saya warna hitam kan. Cara guna lebih kurang sama dengan putih telur tu.. 



Berbalik kepadala masalah kita... Sekarang kebanyakkan produk khas untuk merawat bintik hitam berasaskan krim atau cecair kan rata-rata. Tapi kali ini saya bawakan khas untuk anda satu produk hangat yang menjadi kegemaran wanita dan juga lelaki apabila menggunakannya. Cuba lah pam blackhead hari ini. Sedut je, bintik hitam keluar tanpa rasa sakit. Saya syorkan anda miliki satu di www.pam-muka.blogspot.com

Saya sudah mencubanya. Kini giliran anda pula. Selamat mencuba !

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi baca artikel ini. Sila komen. Sepatah pun ok. Tolong jaga etika komen anda. Komen yang sensitive akan dipadam tanpa NOTIS ^_^

Iklan Tajaan





Copyright© All Rights Reserved. Inspired by Shafiq Raduan | Tajaan Fiqmall.my