Cara Rawatan Bekam Di Rumah

Perhatian kepada anda yang ingin menjaga kesihatan dan anda yang sedang menghidapi pelbagai penyakit. Rawatan bekam satu cara alternatif untuk buang darah kotor dalam badan, bahkan amalan bekam adalah rawatan sunnah.

Pernah anda buat rawatan bekam ? Ok, kali ini usah risau kerana anda boleh lakukan dirumah sahaja tanpa mengupah pengamal perubatan bekam yang kosnya mencecah ratusan ringgit. Kalau ada isteri, boleh isteri tolong buatkan. Kalau ada anak yang dewasa boleh minta mereka buatkan untuk anda. 


Pastikan mereka tak takut darah okeyy ! Berbekam tidak memerlukan kos yang tinggi. Ianya juga mudah dilakukan. Panduan yang anda bakal baca nanti akan bongkarkan kepada anda cara mudah dan moden dalam perubatan bekam


Berbekam darah adalah rawatan yang dapat menyegarkan tubuh badan kita dari stress dan kelesuan. Digalakkan kita berbekam seminggu sekali sekiranya kita berasa strees dan kelesuan. Berbekam juga dapat mengeluarkan darah kotor atau toksin yang terhasil dari permakanan kita seharian yang mungkin tidak dapat dikeluarkan melalui sistem perkumuhan. 

Persoalannya adakah kita mempunyai masa untuk kunjungi pusat rawatan bekam seminggu atau sebulan sekali? Bagaimana pula wang yang perlu dibayar setiap kali anda mendapatkan rawatan. Dianggarkan setiap rawatan berharga RM60. Bagaimana pula dengan kos minyak, tol dan parking?

Jadi langkah berjimat, berbekam di rumah sahaja !


Ebook panduan bekam ini terbitkan oleh En Aswadi berdasarkan pembelajaran dan pengalaman dia dalam bidang ini. Dia belajar dengan seorang pengamal perubatan tradisional dalam bidang bekam, urut dan ruqyah, semuanya asas perubatan Islam di Petaling Jaya. Bukan itu sahaja, dia pernah membuka khidmat bekam ini tetapi tidak dapat meneruskannya akibat kekangan masa. Oleh itu dia cuba untuk terbitkan ebook dan video panduan bekam ini supaya kita sama-sama dapat mempelajari sunnah nabi kita dalam bidang perubatan.

Cegah dan rawat penyakit dengan cara berbekam dirumah sahaja !

Ok, setakat itu sahaja artikel saya kali ini. As Salam.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi baca artikel ini. Sila jaga etika komen anda. Please do not SPAM here!

Iklan Tajaan




Copyright© All Rights Reserved. Inspired by Shafiq Raduan | 2013-2023