Ketahui Tips Lulus Cemerlang Peperiksaan MUET

Assalamualaikum dan salam sejahtera...


Adakan anda calon-calon yang akan menduduki peperiksaan MUET. Adakah anda kini sedang berada di dalam keadaan rungsing dan serabut kepala otak memikirkan tentang peperiksaan MUET yang akan ditempuh dalam hidup ?


Maklumlah, peperiksaan MUET ini mungkin salah satu elemen  yang penting di dalam hidup anda. Ianya akan menentukan sama ada anda akan berjaya untuk menyambung pelajaran ke IPT atau tidak?, atau ia juga akan menjadi tanda penentu bahawa sama ada anda layak atau tidak untuk dinaikkan pangkat di tempat kerja anda.

Mengikut statistik, pada tahun 2009, seramai 164,446 calon telah menduduki peperiksaan MUET, tetapi malangnya, hanya sedikit sahaja yang berjaya memperolehi keputusan yang cemerlang (Band 6). Bakinya, memperolehi keputusan yang biasa-biasa sahaja dan kurang memuaskan. Fuhh, band 6 tuuu, ada bran ??

Keputusan yang kurang cantik orang kata boleh mempengaruhi jurusan yang kita akan ambil kat universiti. Malah, keputusan kenaikan pangkat juga mereka melihat kepada keputusan MUET juga kerana setiap kerja hari ini memerlukan seorang pekerja yang ada kemahiran dalam Bahasa Inggeris. 

Mahu atau tidak, anda terpaksa mengambil  lagi peperiksaan MUET dan ianya akan mengambil masa anda selama 6 bulan lagi. Masa tu saya lihat agak lama juga nak tunggu, sanggup ke nak tunggu demi nak ambik semula exam MUET tu. Kan lebih baik dari awal lagi kita buat yang terbaik.

Jangan risau, saya ada jumpa website yang penuh dengan ilmu-ilmu tentang peperiksaan MUET. Website ni bukan calang-calang web tau. Ia ditulis oleh penanda kertas MUET sendiri. Mesti banyak ilmu yang dia tahu nak curah kat awak semua kan.

Kalau tak keberatan, boleh Masuk Sini.

Sekian.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi baca artikel ini. Sila jaga etika komen anda. Please do not SPAM here!

Iklan Tajaan




Copyright© All Rights Reserved. Inspired by Shafiq Raduan | 2013-2023