Macam Mana Nak Memborong Di China

Hii,

Sekarang kan semua mudah belaka katakan ! Sampai kan nak memborong benda- benda kecik tak payah nak pergi jenguk tempat seller, beli online uolss .. Bagi saya, kalau nak memborong harga murah tak ada masalah, sebab kami dah cuba membeli di Taobao.

p/s : Sweater lelaki yang saya beli di taobao.com

Laman beli belah terbesar China dengan harga berpatutan. Sesuai untuk mereka yang minat memborong pada harga murah. Kalau uols masuk Taobao tu memang rambang mata dibuatnya. Saya suka shopping baju, kasut dan seluar je. Berbeza betul harga kat sini ..

p/s : China Postal Air digunakan jika seller berada jauh dari warehouse ( Guangzhou )

Perlu ingat ya, nak memborong macam kain ke, baju kanak-kanak ke, sapu tangan, stokin ke dan macam - macam lagi lah ni memang tak de masalah. Masalah yang saya maksudkan ialan barang mudah rosak. 

Berhati- hati kalau anda pertama kali memborong barang elektronik atau barang cepat rosak. Susah nak tukar & payah nak cari ganti ! Sanggup anda pos semula ke China dengan kos mahal? Nak untung lebih, tup tup untung dah jadi kecil. . .

p/s : Khidmat shipping dari DPE Express dari China ke Malaysia. Murah & berbaloi... 1-2 hari items dah sampai kastam ..

Cara memborong di China tidak sama seperti anda memborong di GM Klang. hehe. Kalau nak tahu cara memborong dengan betul di China secara online. dan sesantai je boleh masuk sini .

Pada mula nya, uols ingat saya ni pandai sangat ke memborong? Tengok simbol matawang China pun tak faham tukaran, dan masalah website Taobao tu dalan bahasa Cina. Tapi, jangan risau, saya ni tak pandai pun boleh buat. Semua nya saya belajar kat website ni, Boleh baca sini ..

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi baca artikel ini. Sila jaga etika komen anda. Please do not SPAM here!

Iklan Tajaan




Copyright© All Rights Reserved. Inspired by Shafiq Raduan | 2013-2023