Cara Buat SEO Blog

Hai, korang semua buat apa tu ? Kali ni saya nak kongsikan cara SEO yang sebenar dan dipraktikkan oleh beberapa orang blogger.

Pernah dengar apa itu Affiliates ? Jika pernah bererti anda sering melibatkan diri dalam affiliates. Tak kisahlah affiliates tempatan atau antarabangsa. Bagi saya sendiri, saya suka yang tempatan je la. Memadai adanya platform seperti klikjer.com dan ashadee.com (dulu org panggil Jomniaga) sekarang tukar nama. Yang antarabangsa saya tak berapa tahu sangat tapi pernah dengar la macam Amazon dan juga Clickbank kan ?

Kebanyakkan blogger ni jana income melalui blog. Dari mana mereka dapat trafik yang banyak tu. Pendapat saya la, mungkin antara mereka ni ada mengamalkan SEO untuk blog mereka. Sebab itu blog mereka mudah dicari di carian Google. Taip je keyword, kalau kena blog korang untung la. Tambah-tambah pulak, artikel yang korang tulis tu pasal produk affiliates. Jika mereka klik dan berminat untuk beli dapat la duit poket kan? Siapa tak suka duit, semua orang suka akan duit... hahaha :)

Tengok ni, keputusan carian di Google juga tidak menghampakan. Lebih 2juta hits carian dalam masa 0.30 saat.

Pasal SEO sahaja, dekat Google sudah mencecah 2juta carian. Perghh, ramai jugak yang nak tahu. Rugi la kalau yang tak tahu tak nak ambil peluang berharga ni..

Dalam kajian blog, ramai bloggers mengakui SEO adalah wadah untuk promosi blog tanpa berbayar. Bagi seseorang yang pandai mengoptimumkan kata kunci untuk SEO, jawabnya blog mereka ada pelawat/trafik yang ramai. Lagi ramai lagi bagus. Ada blog tu boleh capai ratus, malah puluh ribu dan ada juta jutaan pageviews. Jadi,korang kena belajar SEO jika sudah ada blog ya !




Apa yang nak disusahkan, belajar SEO sekarang bukan seperti pergi kelas dan kena duduk lama-lama. Anda nak belajar sambil main Facebook, sambil main games Angry Bird pun rasa boleh. Tu diaa, kitab teknik SEO merah jambu. Satu-satunya kitab yang ramai orang review tentang keberkesanannya. Cuba la google sendiri.



No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi baca artikel ini. Sila jaga etika komen anda. Please do not SPAM here!

Iklan Tajaan




Copyright© All Rights Reserved. Inspired by Shafiq Raduan | 2013-2023