Pernah Borong Barang Di China?

Hai, mungkin ada antara anda yang sudah ada cukup modal untuk memulakan bisnes borong dari China. Kawan saya ada cakap kalau nak beli barang murah beli kat China.. Tapi takkan la saya nak kesana sorang diri pastu sesat .. Zaman skrg sudah maju, Mari baca lagi ...

Mungkin ini soalah pertama yang akan muncul di fikiran anda apabila saya menyebutkan tentang halaman web TaoBao.com. Mengapa membeli di TaoBao.com? Mengapa tidak Alibaba.com? ataupun AliExpress.com?

Baiklah, biar saya terangkan kepada anda mengapa saya memilih TaoBao.com sebagai lubuk untuk tempat saya memborong barang dari China.

Untuk pengetahuian anda, TaoBao.com sebenarnya, adalah merupakan website milik syarikat Alibaba. Jadi.. Mengapa pula Alibaba mewujudkan TaoBao.com sedangkan mereka sudah ada Alibaba.com?
         P/S : Laman web TaoBao.com. dalam bahasa China. 

Trip Guangzhou : Pengalaman & Review

Hai semua,

Siapa pernah pergi Guangzhou ? Mungkin sudah ada yang pergi memandangkan disana adalah syurga beli belah terkemuka dan dikenali ramai. Saya pun sudah pergi kesana untuk julung-julung kalinyaa dan hari ni saya akan ceritakan seringkas yang mungkin. Mungkin berguna untuk anda!

Servei la tiket mana tau rezeki dapat murah kan.. Saya booking dgn harga RM388 pergi-balik! Tapi awal la juga kena booking tu. Boleh rujuk promosi tiket Air Asia . Kalau MAS entahh lerr dapat tak harga ni saya pun tak tau !!.. 

Borong Barang Bayi di TaoBao

Salam, bagi mereka yang berminat berniaga !

Khas untuk usahawan barang bayi, kalau anda jual barang bayi secara online ini peluang untuk anda buat untung secara maximum. Anda tak perlu pergi China pun nak borong barang bayi. Perkakas bayi seperti baju, seluar, kain lampin, baju budak, dan banyak lagi boleh dapat kat Taobao je. Nak tahu lebih lanjut?

Berita baik juga untuk dropshipper yang berminat menjual barang bayi. Anda tak ada modal banyak kan? Kalau stakat RM500 tu dah rasa ok untuk memulakan perniagaan internet ni lah jual barang bayi. 

Pernah anda terfikir sebuah laman web Taobao? Uolss tau tak, kebanyakkan pemborong ambil barang kat sana. Dah la boleh dapat dengan harga superb murah. Memang beruntung banyak kalau anda balik jual di Malaysia. Cuba tengok barang beby kat bawah ni? 

Cara Dapatkan Tiket Penerbangan Murah Ke Guangzhou, China

Salam, 

Untuk pergi ke negara China kita kena servei tiket murah dari biasa. tak gitu? Memakan kos yang tinggi sudah termakan modal pusingan perniagaan anda. Terdapat beberapa buah syarikat penerbangan untuk ke Guangzhou direct dari Kuala Lumpur. Perjalanan ke Guangzhou memakan masa lebih kurang 4 jam 10 minit.

Airasia 


Tips Memilih Produk Mendapat Permintaan

Hai, sememangnya hasrat untuk memborong di China sudah tidak sabar lagi bagi peniaga yang sudah mencuba buat pertama kali sebab beli terus dari sana anda akan mendapat harga murah penjimatan sebanyak 70-80 % modal anda. Balik Malaysia, harga sudah boleh mark up lebih tinggi. Modal rendah untung tinggi yang kita nak kan?


Ebook Panduan Memborong Di China

Untuk memudahkan anda belajar dan menimba ilmu, kawan saya telah bukukan pengalaman dia memborong dari China . Dia tulis sebuah ebook yang beliau beri nama....

RAHSIA TAOBAO ..anda patut baca ! Bukan setakat baca tapi kena praktikkan..

Rahsia 1 : Teknik Mencari Produk Pasti Laku

Ada 5 ciri yang perlu anda perhatikan apabila memilih barang yang mahu anda borong di TaoBao. Jika barang tersebut memenuhi kelima-lima ciri ini, saya yakin, anda akan mampu menjana keuntungan yang besar dalam perniagaan anda.

Barang yang dipesan akan dapat sampai ke tangan anda dengan selamat... dan dengan pantas, ianya juga akan menjadi rebutan kepada pelanggan-pelanggan anda.

Pastikan anda tidak beli dan borong apa-apa produk di TaoBao.com selagi anda belum mengetahui 5 ciri ini!

Risiko Ke China & Bisnes Borong China

Hai..

Mungkin ada dah tak sabar nak pergi ke negara tanah besar untuk memborong kan? Fikir masak-masak dulu, jgn sampai pergi sana pastu tak tau nak borong apa. Kebanyakkan orang macam ni la.. "Demam" nak borong semua benda. Kena ada strategi dahulu sebelum memborong. Dah fikr strategi anda? Buat sedikit kajian barang apa mendapat permintaan dan laris di pasaran Malaysia..


"Risiko tak jumpa barang yang anda nak jual"

Saya tahu, anda nak borong benda yang orang kata laku keras di jual sampai over confident pun ada. Lepas beli tiket flight, booking hotel apa semua tetiba barang yang anda nak beli tu tak jumpa. Mana tau kan, sebab plaza memborong di China sangat luas & besar, Mampu dan laratkah anda nak turun naik bangunan dalam masa yang singkat. Kalau pergi dengan agen baik nya dia orang sudah berpengalaman dalam situasi ini. Kalau pergi sorang2 alamakkk nya tersesat!

Mencari barangan yang serupa saiz, warna, corak seperti yang anda lihat di internet, di Facebook amat mencabar dengan masa yang singkat. Bukan itu sahaja, dengan beribu kedai lagi memang menyukarkan misi anda. Anda kena sediakan banyak plan A, B , C .. hihihi

Katakan anda menjual pakaian, trend dan fesyen pakaian sentiasa berubah dari semasa ke semasa.. Sebab di negara mereka musim/cuaca/iklim sentiasa berubah, tak sama macam iklim di Malaysia.. Mungkin ini akan membantut kan hasrat anda untuk memborong pakaian dari China..


Pstt, jgn risau la, skrg zaman IT dah canggih semua saya tengok. Nak memborong stakat 30-50 helai baju ke apa ke boleh beli kat Taoboa jer. Kalau ada modal RM1000 sudah boleh jana banyak keuntungan anda dapat ... ..Kenal tak Taobao? Masuk sini ..

Macam Mana Nak Borong Barang Di China?

Hai, mungkin ada antara anda yang sudah ada cukup modal untuk memulakan bisnes borong dari 
China. Kawan saya ada cakap kalau nak beli barang murah beli kat China.. Tapi takkan la saya nak kesana sorang diri pastu sesat .. Zaman skrg sudah maju, Mari baca lagi ...

Mungkin ini soalah pertama yang akan muncul di fikiran anda apabila saya menyebutkan tentang halaman web TaoBao.com. Mengapa membeli di TaoBao.com? Mengapa tidak Alibaba.com? ataupun AliExpress.com?

Baiklah, biar saya terangkan kepada anda mengapa saya memilih TaoBao.com sebagai lubuk untuk tempat saya memborong barang dari China.

Untuk pengetahuian anda, TaoBao.com sebenarnya, adalah merupakan website milik syarikat Alibaba. Jadi.. Mengapa pula Alibaba mewujudkan TaoBao.com sedangkan mereka sudah ada Alibaba.com?

Sebenarnya, Taoboa.com diwujudkan untuk segmen pasaran yang berbeza...

Di Alibaba.com, ianya adalah lebih khusus kepada pemborong-pemborong yang besar dimana, produk-produk disitu dijual dengan harga yang sangat rendah. Tetapi untuk membeli di Alibaba, secara purata, minimum kuantiti yang perlu dipesan adalah antara 500 unit hingga 1,000 ke 10,000 unit.


Dropship Kasut & Teknik Borong Dari China

Tak dinafikan, ramai sang jejaka ataupun wanita minat kasut.. Kan nak jaga penampilan diri kena la berhias lengkap. Saya selalu lihat ramai seller online juai kasut .. Tapi kebanyakkan mereka ambil dari China. Pre-order kan ?? Pre order ni kena tempah dulu dan pos kemudian kan.. Lama sangat nak sampai ..

p/s : Contoh kasut yang sempat saya jual.. hihi

Harga dia murah ja, tapi boleh jual seratus lebih. Lawa dan cantik sekali ..

Iklan Tajaan




Copyright© All Rights Reserved. Inspired by Shafiq Raduan | 2013-2022