Belajar Buat Muffin Menguntungkan ?

Hai,

Cerita hari ni saya nak kongsikan susah payah seorang pengusaha bakery dalam meniti arus-arus kehidupan bersama anak, dan juga suami tercinta.

Jum kita baca kisahnya...

Kenapa bakeri menjadi pilihan kami? Sebabnya mudah. Ia boleh dimulakan dengan apa yang ada di rumah.

Kami bermula dengan sebuah oven kecil yang digunakan setahun sekali untuk membuat biskut raya. Kami membesarkan bisnes kami sedikit demi sedikit. Malah kami tidak akan ketinggalan untuk menghadiri kelas, kursus yang ada untuk menambah ilmu.


Bisnes bakeri boleh dimulakan dengan kos yang rendah dengan apa yang sedia ada dirumah. Yang lain ialah dapatkan ilmu. Itulah yang akan membantu bisnes anda. Tak tahu buat kek, anda boleh buat kek.

Tak tahu buat roti, tahu buat roti. Itu jika anda sanggup untuk belajar.

Waktu kami bermula, kelas masakan sangat kurang. Yang adapun sangat mahal walaupun ia perkara yang simple. Hargai ilmu berkenaan. Sebab ia akan berguna untuk kita suatu hari nanti.

Jadi saya harap, tolong jangan berhenti untuk mencari ilmu. Ia sangat penting. Baca buku motivasi, kewangan, perniagaan dan juga agama.  Bila dah memulakan perniagaan, jangan lupa bersedekah. Ia kunci menambah rezeki. Jika ada kesempatan, amalkan solat dhuha.

Semoga artikel  kali ini bermanfaat.

----------------
Pemberitahuan :
----------------
CD muffin akan dinaikkan kepada RM60 bermula 25hb ini. Kini harganya RM50. Bagi yang berminat untuk belajar buat muffin, boleh dapatkan di :

>> Klik :  CD MUFFIN <<


Hanya ini kami mampu untuk berkongsi ilmu. Kami bersyukur apabila melihat hasil positif daripada pembeli CD kami ini. 

Ada yang dah mula berniaga kecil kecilan dari rumah untuk menambah pendapatan keluarga. Ada yang sudah ada pelanggan tetap. Kami tumpang gembira kerana ia berjaya untuk membantu mereka membuat langkah pertama dalam bisnes.

Sekian...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi baca artikel ini. Sila jaga etika komen anda. Please do not SPAM here!

Iklan Tajaan




Copyright© All Rights Reserved. Inspired by Shafiq Raduan | 2013-2023