Rawat Jerawat Guna Madu

As Salam,

Pelbagai langkah awal diambil untuk megekalkan keaslian dan kecantikkan terutama kulit muka katakan. Almaklum, kalau jerawat bertempek pasti anda mencari solusinya. Tak der tempat lain ke jerawat nak naik kan?
Ibnu Sina (890-1037), salah seorang tokoh kedoktoran dunia dan ilmuwan Islam di abad ke-10 Masehi, mengulas mengenai khasiat madu dari segi kesihatan di dalam dunia kedoktoran. Ia mampu dapat menyembuhkan berbagai penyakit dari yang ringan sampai yang berat, seperti tekanan darah tinggi dan jantung. Madu juga dapat menurunkan suhu badan serta menyediakan dan mengatur rembesan, sehingga dapat menghilangkan penyakit demam.
Jadi, mengapa anda tidak menggunakan madu untuk rawatan jerawat. Cuba amalkan dahulu. Pasti sembuh atas izinNya. Kali ini, tips kesihatan membincangkan tentang khasiat dan peranan madu asli yang ada di pasaran Malaysia. Perlu diingatkan supaya mengambil madu jenis yang asli sahaja. Tiruan ? apa pun tak boleh. Hanya campuran gula sahaja. Pakai yang asli okey !


Cara menghilangkan jerawat dimuka dengan madu sahaja. Mungkin ramai dah tahu, madu asli banyak digunakan untuk kecantikkan kulit muka para wanita agar selalu kelihatan cantik, gebu, mulus tanpa sebutir jerawat. Pasti mahukan? Madu kali ini madu Acacia.


Kenapa memilih madu acacia untuk merawat masalah jerawat ?
  • Madu penyembuh luka. Luka jerawat yang ada pada muka boleh disapu sedikit madu kemudian dibiarkan 15minit atau semalaman. Pasti luka tersebut mudah sembuh disamping dapat mengurangkan keradangan kulit muka.
  • Madu juga bertindak sebagai antibiotik. Tidak dapat dinafikan, madu asli mengandungi antibiotik untuk melumpuhkan aktiviti pembiakan kuman dalam badan. Bakteria pun boleh mati dek kerana madu. Mengapa anda tidak minum mana mulai sekarang ?
  • Madu juga boleh memberi aura awet muda. Sel badan menerima nutrient yang mencukupi untuk keperluan kulit. Kelihatan lebih muda dari umur sebenar, ewahh !! Mulakan sarapan dengan 2 sudu madu hari ini.
Bukan jerawat sahaja boleh dirawat guna madu, bahkan ada banyak lagi. Saya senarai setakat mana yang boleh. Berikut dirumuskan antara penyakit-penyakit yang dapat dicegah dengan mengamalkan pemakanan madu Acacia Mangium :

1. Asma
2. Haid tidak teratur
3. Resdung
4. Alahan
5. Jerawat
6. Rambut gugur
7. Barah
8. Letih & Lesu
9. Sakit kepala
10. Buasir
11. Lendir kahak
12. Sakit pinggang
13. Batuk kering
14. Lemah jantung
15. Sakit sendi
16. Batuk
17. Sakit mata
18. Sukar tidur
19. Darah tinggi
20. Pening
21. Gastrik

psttt, ada satu jenis madu yang hangat diperkatakan sekarang, pernah dengar madu acacia? Madu ni lain dari yang lain tau. Saya lebih suka minum madu acacia kerana ia premium, asli dan mentah memiliki rasa dan nutrien terbaik serta menepati piawaian standard madu antarabangsa.

Ramai yang telah menikmati kesan positif setelah menggunakan produk madu dbTM Acacia Mangium keluaran syarikat tersebut. Untuk melihat testimoni, Rujuk Sini Saya bukan lah pakar bab-bab madu ni, kalau boleh rujuk juga pengamal madu dan juga pencari madu. Dulu pernah juga tengok orang ambil madu lebah kat hutan, tapi sekarang tak da dah sebab hutan liar banyak kena tebas untuk pembangunan. Sedih :')

Oh ! Kalau anda seorang yang pentingkan kebersihan muka ? Boleh guna alat Facial ini. Khas untuk membuang blackhead dan juga set kulit mati. > Klik Sini <

1 comment:

Terima kasih sudi baca artikel ini. Sila komen. Sepatah pun ok. Tolong jaga etika komen anda. Komen yang sensitive akan dipadam tanpa NOTIS ^_^

Iklan Tajaan





Copyright© All Rights Reserved. Inspired by Shafiq Raduan | Tajaan Fiqmall.my